pondělí 10. července 2017

Roubenky mě baví

Na blogu je to poslední dobou samá inspirace z cest, tak je na čase přidat článek o vlastní tvorbě. V poslední době jsem pracovala na návrhu roubenky do Deštného, která bude stát nedaleko té naší. Koncept je tradiční, v přízemí bude velká obytná místnost s kachlovými kamny a schodištěm do podkroví, ložnice, koupelna a technická místnost. Zádveří a lyžárna jsou v přístavku. V podkroví se počítá se dvěma ložnicemi a koupelnou. Návrh a projekt Ing. Martina Hepnerová, vizualizace Ing. arch Kateřina Novotná.
Stavbu bude realizovat Dřevozpracující družstvo. Nedávno jsem mluvila s panem Zárubou od nich a prý jim dělám dobrou reklamu. Na základě článků zde na blogu se jim ozvali zájemci o roubenku. To mě těší, ráda doporučím budoucím stavebníkům odborníky. V poslední době vídám okolo sebe bohužel i dost negativních příkladů od "taky" stavitelů roubenek, kterým jde hlavně o kšeft.
V Deštném je od Dřevozpracujícího družstva už několik realizací. Toto je jedna z nich. Nikdy nedokončená roubenka, které přezdíváme "bez dveří". Najdete jí nedaleko lyžařského stadionu a nedávno šla do dražby. Přála bych jí nového schopného majitele, který jí konečně dokončí. Je škoda, aby taková pěkná stavba chátrala. Bohužel to bude nelehký úkol, protože je postavena v bývalém, nyní značně zchátralém, rekreačním areálu.
Další krásná roubenka je na Dříši kousek od penzionu U Supa.
Roubenka v Zákoutí má nejkrásnější zahradu a koupací jezírko. Bydlet se dá v chaloupkách hned vedle. Ubytovat se můžete i v roubence Pod Lesem.
Nejkrásnější je ovšem tahle:-)

5 komentářů:

  1. Myslím, že mohu mluvit za všechny - roubenky baví snad úplně každého nadšence do stavařiny, architektury nebo jen horské turistiky :-) S manželkou jsme se sami pustili do výstavby něčeho podobného, avšak v menším měřítku - nemáme totiž tak velký pozemek. Včera jsem objednal materiál, ochranné pomůcky a během příštího víkendu začínáme!

    OdpovědětVymazat
  2. Také miluji roubenky, a proto jsme si jednu s manželem koupili a pustili se do její rekonstrukce. Ta byla docela rychlá, jen jsme se s manželem zasekli u vybírání typu rolet. Po delším hledání jsme se rozhodli pro rolety den a noc v systému maxi. Dost nám učaroval jejich moderní a elegantní design, který skvěle doplňuje náš nově zařízený obývací pokoj.

    OdpovědětVymazat
  3. Roubenky mají nezaměnitelné kouzlo, které kombinuje tradiční řemeslné techniky s pohodlím moderního bydlení. Přestože mě fascinují, mám svou chatu, ke které mám hluboký vztah. Je to místo, kam se vracím pro klid a pohodu. Její charakter podtrhují starožitnosti, které jsem si postupně shromažďovala. Nedávno jsem přidala do své sbírky nádhernou starožitnou vázu, která dokonale doplnila ostatní vybavení.

    OdpovědětVymazat
  4. S manželem, jakmile nějakou vidíme, hned se u ní zastavíme a musíme si jí prohlédnout. Nedávno jsme se rozhodovali, zda si máme k našemu domu pořídit alespoň dřevěnou pergolu, ale nakonec nás ohromily hliníkové pergoly. Přesvědčila nás jejich lehká údržba, jelikož už nejsme nejmladší, tak abychom s ní neměli moc práce.

    OdpovědětVymazat
  5. Jestli se k něčemu mohu přiznat tak mně se moc líbí ty dřevěné domy. Sice na to nemáme moc pěněz, ale jednou nás třeba stavba roubenek přesvědčí. Chtěla bych se něčemu věnovat, ale ještě těm věcem moc nerozumím no.

    OdpovědětVymazat