sobota 15. března 2014

Roubenka Deštné - jakou bude mít barvu?

O barvě roubenky zatím nemáme moc jasno:) Skandinávská červená je moje srdeční záležitost. Otázka je, jestli se to hodí na roubenku do Orlických hor. Konkrétně tento dům je ze Šumavy. Líbí se mi kombinace se světlým odstínem dřeva na oknech a na podhledech střechy.
Tato roubenka stojí u Bruntálu a majitel jí říká "tmavá a bílá čokoláda". Stejná barevná kombinace je i na kachlových kamnech uvnitř.
Šedá patina na fasádě a okrové rámy oken nevypadají vůbec zle, ale je to spíš kombinace vhodná pro moderní dřevostavby.

A na konec světlý odstín přírodního dřeva (v úvahu připadá  třeba nátěr "světlý dub" nebo "javor"). Tento dům najdete v Nové Vsi u Albrechtic a pokud přijedete od Hradce na kole jako my v létě, určitě ho neminete. Stojí hned na kraji vesnice kousek od lesa. Světlý přírodní odstín dřeva je fajn, ale doplnila bych buď okny ve stejném světlém odstínu nebo v jen o trochu tmavším.
Doma teď máme vzorník olejových nátěrů Delta. Chci sehnat také vzorník konkurenčního výrobce Osmo, abychom si výběr ještě trochu zkomplikovali:)
Jak jsem si prohlížela různé realizace roubenek na internetu i v reálu, nejvíc frčí nátěry v exotických odstínech dřeva jako afromorsia, teak, cedr, palisander apod. To mi přijde trochu škoda. My hledáme k odstínu roubenky ještě nějaký příběh, proč jsme si ho vybrali:) Můžete psát do kometářů, co se vám nejvíc líbí.
 Vzorník olejových lazur Osmo.
Vzorník olejových nátěrů Delta. 2-3vrstvy oleje, stáří vzorníku cca 6 let.










Vzorník olejových lazur Delta. 1x nátěr olejem a 2x nátěr pololeskou lazurou ve stejném odstínu.

5 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. O jiné variantě, případně kombinované, neuvažujete?

    OdpovědětVymazat
  3. Mně osobně se líbí takové to klasické přiznané dřevo. Něco podobného jako máte třeba na pozadí vašeho blogu. Ty výraznější barvy jsou fajn třeba na postele, pokud jste fanoušek přírodního stylu. Ale přijde mi, že to pak narušuje ten přírodní krajinný ráz a moc to ční do okolí. I když je mi jasné, že se to po čase trochu ošumí.

    OdpovědětVymazat